Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski będzie można składać tylko i wyłącznie drogą elektroniczną, dlatego ZUS – we współpracy z Urzędem Miasta – będzie organizował dyżury, w trakcie których pracownik tej instytucji będzie informował i pomagał mieszkańcom w wypełnieniu wniosku. Najbliższy dyżur zaplanowany jest w Urzędzie Miasta w poniedziałek, 5 lipca w godzinach 9.00 – 12.00.
Jak informuje ZUS, według nowych zasad, wnioski o świadczenie „Dobry Start” będzie można składać tylko i wyłącznie drogą elektroniczną (portal Emp@tia, bankowość elektroniczna, Platforma Usług Elektronicznych ZUS), a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Osoby, które wcześniej składały wnioski w formie papierowej i chcą otrzymać pomoc w wypełnieniu wniosku elektronicznie, będą mogły skorzystać ze wsparcia pracownika ZUS. Zapraszamy na dyżur, który odbędzie się w Urzędzie Miasta Skarżyska-Kamiennej 5 lipca (poniedziałek) w godzinach 9.00 – 12.00. Punkt ZUS będzie się znajdował na parterze urzędu.
Na spotkanie z ekspertem ZUS potrzebny będzie:
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości np. paszport;
- telefon komórkowy;
- adres e-mail;
- numer rachunku bankowego, na który przekazane zostanie świadczenie;
- nazwa i adres szkoły, do której będzie uczęszczały/ło dzieci/cko