Kontakt
Sekretariat Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej
I piętro, pok. 128
tel. 41 25 20 555
fax 41 25 20 200
e-mail: prezydent@um.skarzysko.pl
Prezydent Miasta przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy czwartek w godzinach od 9.00 do 11.00.
Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami miasta,
2) reprezentowanie miasta i Urzędu na zewnątrz,
3) wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
4) wydawanie decyzji i postanowień w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5) pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w spółkach,
6) informowanie mieszkańców miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
7) ogłaszanie budżetu miasta i sprawozdań z jego wykonania,
8) przedkładanie Radzie projektów uchwał,
9) przedkładania Wojewodzie Świętokrzyskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
10) dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności, a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Skarbnikiem i Sekretarzem,
11) współpraca z Radą i jej komisjami,
12) wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
13) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań obronnych przez Urząd i jednostki organizacyjne gminy,
14) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych.
Prezydent sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Urzędu i koordynuje działania:
- Wydziału Edukacji,
- Urzędu Stanu Cywilnego,
- Biura Prezydenta,
- Wieloosobowego stanowiska ds. audytu i kontroli,
- Zespołu Obsługi Prawnej,
- Inspektora Ochrony Danych.