Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Skład Komisji

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych została powołana Zarządzeniem Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej nr 13/2022 z dnia 25 stycznia 2022 roku.

W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, które przejawiają inicjatywę i aktywność w realizowaniu planowanych zadań. Są to osoby o różnych uzupełniających się kompetencjach, które realizują zadania Komisji.

Przewodniczący Komisji – Krzysztof Myszka
Wiceprzewodnicząca Komisji – Teresa Smulczyńska
Sekretarz Komisji – Urszula Wiśniewska

Zadania komisji

Komisja prowadzi działalność w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. DZ.U. z 2019 poz. 2277).

Do ustawowych zadań Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy:

Komisja zbiera się na posiedzeniach, związanych z rozpatrywaniem spraw dotyczących realizacji programu, w tym opiniowaniem postanowień dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz innych wniosków wpływających do Komisji.

Podstawą działalności Komisji jest uchwalany corocznie przez Radę Miasta Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na terenie Miasta Skarżyska-Kamiennej.

W ramach Komisji działają stałe podkomisje:

1. podkomisja motywacyjno-interwencyjna,
2. podkomisja ds. przemocy w rodzinie
3. podkomisja ds. profilaktyki problemowej,
4. podkomisja ds. kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

Podkomisja motywacyjno-interwencyjna podejmuje działania zmierzające do poddania się leczeniu odwykowemu osób uzależnionych od alkoholu, a w szczególności:

Podkomisja ds. przemocy w rodzinie zajmuje się udzielaniem pomocy dla ofiar przemocy (dorosłych i dzieci) oraz monitorowaniem sytuacji rodziny.

Podkomisja ds. profilaktyki problemowej podejmuje następujące działania:

Członkowie podkomisji ds. kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych:

Procedura zobowiązania do leczenia

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych prowadzi sprawy zgodnie z procedurą zobowiązania do leczenia określoną w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:

Komisja prowadzi stałą współpracę z Poradnią Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia, z Rodzinną Poradnią Leczenia Uzależnień i Współuzależnień, Sądem Rejonowym, z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Komendą Powiatową Policją.

Do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych można złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mającego na celu nałożenie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu.

Formularz wniosku składa się w siedzibie Komisji Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna, Biuro Obsługi Interesanta.

Exit mobile version