Nasze Miasto

rozwoj-miasta

eko

gratulacje

sferia

wifi

 

Logowanie

Krok bliżej do inwestycji przy dworcu

Przedstawiciele władz miasta wzięli udział w kolejnym spotkaniu roboczym poświęconym budowie tunelu pieszo-rowerowego koło dworca i rozbudowie infrastruktury wokół dworca. Spotkanie odbywało się 13 lutego w siedzibie Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Skarżysku. - Było to bardzo merytoryczne spotkanie. Zapadły ostateczne ustalenia dotyczące kształtu tych inwestycji – podkreśla prezydent Skarżyska, Konrad Krönig.
 
 
Przypomnijmy, iż na początku lutego przedstawiciele Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego uczestniczyli w spotkaniu roboczym, odbywającym się w Warszawie w PKP PLK S.A. Poświęcone było rozmowom na temat inwestycji przy skarżyskim dworcu – między innymi budowie tunelu, remontu samego dworca czy budowie parkingu „park&ride”. Kolejne spotkanie na ten temat odbywało się już w Skarżysku 13 lutego. Uczestniczyli w nim przedstawiciele PKP, władz wojewódzkich oraz samorządu Skarżyska i powiatu Skarżyskiego.
 
- Było to bardzo merytoryczne i owocne spotkanie – ocenia prezydent Konrad Krönig.
- Cieszy bardzo duże zaangażowanie, chęć współpracy i zrozumienia każdej ze stron biorących udział w spotkaniu i zainteresowanych inwestycją – dodaje zastępca prezydenta Andrzej Brzeziński.
 
W czasie spotkania zapadły ustalenia co do budowy tunelu pieszo-rowerowego i osobnej przeprawy dla aut – najprawdopodobniej będzie to wiadukt.
 
- Ustaliliśmy, że sam sam tunel pieszo-rowerowy nie rozwiązuje wszystkich problemów komunikacyjnych na tym terenie i pozostaje jeszcze kwestia komunikacji samochodowej i te problemy będziemy starali się rozwiązać – dodaje prezydent. - W czasie spotkania padła deklaracja ze strony PKP, iż remont dworca PKP wraz z budową parkingu „park&ride” zakończy się w ostatnim kwartale 2018. Natomiast w przypadku tunelu pieszo-rowerowego realne terminy to lata 2019, 2020. Mamy zapewnienia ze strony marszałka województwa świętokrzyskiego o dofinansowaniu w wysokości 80-85% z RPO. Pozostała część wkładu będzie finansowana przez PKP i poszczególne samorządy: skarżyski i powiatowy – dodaje Konrad Krönig, deklarując współpracę skarżyskiego samorządu w tym zakresie.
 
Osobną kwestią pozostaje budowa przeprawy kołowej, która byłaby finansowana z budżetu miasta Skarżyska i powiatu skarżyskiego, przy dofinansowaniu z RPO. Powołano specjalny zespół składający się z przedstawicieli obu samorządów, którego zadaniem jest opracowanie potrzebnej dokumentacji.

 

bip

um

um

mbti um

 

 

Materiały Video

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Upowszechnienie dostępu do internetu.